*** СЛЕДНИТЕ ОБЩИ УСЛОВИЯ СА СAMO ДЕМОНСТРАЦИОННI И НЕ СА РЕАЛНИ! ***
ОБЩИ УСЛОВИЯ ЗА ПОЛЗВАНЕ на DNTL.bg
1. ПРЕДМЕТ
Настоящият Документ представлява общите условия или условията на ползване на DNTL.bg и мобилното приложение DNTL, които уреждат правилата за използването на DNTL.bg и мобилното приложение DNTL, включително сключването на договор за покупко-продажба с търговец от този електронен магазин.
2. ОБХВАТ
2.1. “МЕТАФОРМА“ ООД притежава, управлява и администрира групата сайтове www.dntl.bg (наричано по-нататък „ДНТЛ“) и е със седалище и адрес на управление в гр. София п.к.1000, пл. „Македония“ 1, ет. 7, офис 12. Дружеството е вписано в Търговския регистър при Агенция по вписванията с единен идентификационен номер (EИК) 207337043. Дружеството не е регистрирано по ДДС. Интернет страницата на дружеството е https://www.metaforma.bg/.
2.2. “МЕТАФОРМА“ ООД администрира, освен ДНТЛ, и мобилното приложение DNTL (наричани за краткост „Платформата“).
2.4. Можете да се свържете с ДНТЛ чрез формата за контакт. Ние ще положим усилия да отговорим на Вашето запитване, изпратено чрез формата за контакт, в най-кратки срокове. Можете да се свържете с нас още и на посочения по-горе адрес, на телефон 0894 117 833 или на електронна поща (имейл адрес) info@dntl.bg. Телефоните за връзка са според тарифите на мобилния оператор.
2.5. За всички онлайн поръчки на стоки и услуги в Платформата се прилагат експлицитно следните Общи условия за ползване на ДНТЛ във версията, актуална към момента на поръчката. Общи условия, които противоречат, различават се или допълват следващите разпоредби, са неприложими, дори ако такива вече са били прилагани, освен ако за тяхното приложение не е дадено изрично съгласие от ДНТЛ в писмена форма.
2.6. Офертите на ДНТЛ са насочени към потребители с гражданство, местопребиваване, място на управление и място на установяване в Република България. Въз основа на Регламент (ЕС) 2018/302 на Европейския парламент и на Съвета от 28 февруари 2018 година за преодоляване на необоснованото блокиране на географски принцип и на други форми на дискриминация въз основа на националността, местопребиваването или мястото на установяване на клиентите в рамките на вътрешния пазар и за изменение на регламенти (ЕО) № 2006/2004 и (ЕС) 2017/2394 и Директива 2009/22/ЕО (Регламент (ЕС) 2018/302) ДНТЛ предоставя тези оферти на потребители с гражданство, местопребиваване, място на управление или място на установяване на територията на Европейското икономическо пространство (ЕИП) по същия начин и при същите условия, както на потребителите в България. Същото се отнася и за потребители с гражданство, местопребиваване, място на управление или място на установяване в Конфедерация Швейцария.
3. ДЕФИНИЦИИ
3.1. Клиент – всяко физическо лице на или над 18 (осемнадесет) години, юридическо лице или друго правно образувание, което отговаря на едно или повече от следните условия:
3.1.1. получава достъп до Съдържанието чрез комуникационните средства, предоставени от ДНТЛ (по електронен път, телефона и т.н.) или по съществуващ договор за използване с ДНТЛ и което е заявило създаването и използването на Акаунт;
3.1.2. след създаването на свой акаунт на Платформата, прави Поръчка и сключва договор за покупко-продажба от разстояние през Платформата с друг търговец.
3.2. Ползвател – всяко физическо лице на или над 18 г, юридическо лице или друго правно образувание, което се е регистрирало на Платформата и което чрез завършването на процеса на създаване на Акаунт е дало съгласието си относно определени клаузи в раздел Общи условия в Платформата
3.3 Продавач – Всяко юридическо лице, което предлага стоки или услуги на трети лица с търговска цел и има сключен съответен договор за това с ДНТЛ.
3.4. Маркетплейс – платформата за електронна търговия ДНТЛ, предоставяна от ДНТЛ на други търговци, посредством която те предлагат за продажба свои стоки или услуги
3.5. Сайт – електронния магазин, хостван на уеб адреса DNTL.bg и неговите поддомейни
3.6. Платформа – Сайта или мобилното приложение ДНТЛ
3.7. Поръчка – електронен документ, представляващ комуникационна форма между ДНТЛ и Клиента, чрез който Клиентът заявява на Продавача, през Платформата, желанието си за купуване на Стоки или Услуги от Платформата.
3.8. Акаунт – раздел от Платформата, формиран от имейл адрес и парола, който позволява на Клиента да изпрати Поръчка и който съдържа информация за Клиента и историята на някои от действията му в Платформата (Поръчки, данъчни фактури и др.). Клиентът е отговорен цялата информация, въведена в Акаунта, да е вярна, пълна и актуална.
3.9. Стока(-и) или Услуга(-и) – всеки продукт или услуга, или цифрово съдържание, находящи се на Платформата, включително продукти и услуги, споменати в Поръчката, които се предоставят от Продавача в резултат на сключен Договор.
3.10. Количка – раздел в Акаунта, която позволява на Клиента да добавя Стоки или Услуги, които желае да купи към момента на добавянето им или на по-късен етап; в случай, че Стоките и Услугите не са купени към момента на прибавянето им чрез завършването на Поръчка Клиентът може се възползва от услугата на ДНТЛ за проследяване на Стоките и Услугите посредством получаване на Търговски съобщения от ДНТЛ.
3.11. Договор – представлява сключения от разстояние договор между Продавача и Клиента за покупко-продажба на Стоки и/или Услуги през Платформата, въз основа на и неразделна част от който са настоящите общи условия за ползване на Платформата („Документа“).
3.12. Съдържание
• цялата информация на Платформата, която е достъпна чрез връзка с Интернет и използване на устройство, имащо връзка с Интернет;
• съдържанието на всяко съобщение от страна на Клиента към ДНТЛ и / или Продавача, изпратено посредством електронни средства и/или всякакви други достъпни комуникационни средства;
• всякаква информация, предоставена, по всякакви начини, от страна на служител/сътрудник на ДНТЛ и/или друг Продавач на Клиента чрез електронни или други средства за предаването й от разстояние;
• информацията на Платформата, свързана със Стоките и/или Услугите и/или прилаганите тарифи от Продавача в определен период от време;
• информацията на Платформата, касаеща Клиентите и свързана със Стоките и/или Услугите и/или приложимите тарифи от трети лица, с които Продавачът има сключени под някаква форма патньорски договори;
• данни относно Продавач на Платформата.
3.13. Желани – раздел в Акаунта, който позволява на Клиента да създаде свои списъци от Стоки и Услуги, които желае да следи във връзка с евентуални покупки чрез използване на услугата, предлагана от ДНТЛ за следене на Стоки и Услуги посредством получаването на Търговски Съобщения от негова страна.
3.14. Списък – секция в раздел „Желани“, в която Клиентът може да добавя продукти, от които се интересува.
3.15. Кампания – всяко рекламно съобщение, целящо популяризирането на Платформата, марката ДНТЛ или определени Стоки и/или Услуги, които се предлагат в ограничени наличности, освен ако в търговското съобщение изрично не е упоменато обратното, за определен период от време, посочен от Продавача.
3.16. Търговски съобщения – всеки вид съобщение, изпратено чрез електронни комуникационни канали (като електронна поща, SMS, пуш на мобилно устройство / уеб пуш и т.н.), съдържащо обща и тематична информация, информация относно подобни или подходящи продукти към купуваните, информация относно оферти или промоции от ДНТЛ, Продавач или дружество от групата от дружества, към които принадлежи ДНТЛ, информация относно Стоките и Услугите, добавени в раздел “Акаунт/Количка” или в раздел “Желани”, както и други търговски съобщения като пазарни и потребителски проучвания.
3.17. Връщане на суми – действието от страна на ДНТЛ Продавача по възстановяване на платена от Клиента сума в резултат на разваляне, прекратяване, отказ или несключване на договор за покупко-продажба през Платформата, осъществявано единствено по банков път.
3.18. Спецификации – всички характеристики и/или описания на Стоките и Услугите, така както са посочени в описанието им.
3.19. Ревю – писмена оценка от страна на притежателя или ползвателя на продукт или услуга, основаваща се на личния опит и уменията на оценяващия да прави качествени коментари и да изрази мнение дали продуктът или услугата отговаря или не на посочените от производителя характеристики.
3.20. Рейтинг – метод на изчисляване на нивото на задоволство на даден Клиент по отношение на определен продукт. Рейтингът се изразява под формата на звезди, като всеки продукт може да получи оценка от една до пет звезди. Тази степен на удовлетвореност винаги ще бъде придружена с Ревюто написано от Клиента за даден продукт или услуга.
3.21. Коментар – оценка или критична или положителна забележка на края на едно Ревю или на друг коментар.
3.22. Въпрос – форма на обръщение от Клиент към Продавач с цел да се получи информация относно дадени Стоки или Услуги на Платформата.
3.23. Отговор – писмена информация, която е предадена на Клиента, който е задал Въпрос в Платформата. Отговорът представлява пояснение, обяснение, насоки предоставени от Продавач на Клиент в рамките на един диалог.
3.24. Токън – уникален код, който е криптиран и свързан с картата на Клиента след онлайн плащане и запазването на метод за разплащане в Акаунта, който може да бъде използван от Клиента за бързо плащане, който код е създаден и се съхранява от картовия оператор, с който ДНТЛ работи (Stripe).
3.25. Плащане с предварително добавена банкова кредитна или дебитна карта – услуга за плащане за сайта DNTL.bg и мобилното приложение DNTL, представляваща система за плащане, достъпна за Клиентите, чрез която те могат да извъшват плащане с дебитна или кредитна карта онлайн и която услуга предоставя възможност за запазване на банкови карти за бъдещо ползване от Клиента. Услугата може да бъде активирана чрез сайта DNTL.bg или от мобилното приложение DNTL
3.26. Промоция (Намалена цена) – представлява референтна цена, съответно най-ниската цена, обявявана от Продавача за последните 30 дни преди датата на прилагане на намалената цена на Стоките и/или Услугите.
3.27. Продажна цена (Цена) – представява стойността на Стоките и/или Услугите, обявена и искана от Продавача, ясно индикирана съответно за Продавача / Клиента / Ползвателя. Продавачът ще посочи отчетливо, заедно и по ясен начин стойността на Продажната цена както и Намалената цена и/или стойността в проценти между Продажната цена и Намалената цена.
3.29. Алгоритъм за търсене – алгоритъмът за търсене е автоматизиран и се състои от 3 компонента: съответствието на текста (резултат, представляващ съвпадението между думата за търсене и данните за продукта), популярността на продукта в платформата ДНТЛ и неговото представяне в това търсене (интереса на потребителите с течение на времето към продукта за съответното търсене).
Временни промени (напр. промоционален период), прилагане на филтри, услуги, предлагани на платформата ДНТЛ няма да оказват влияние при изчисляването и прилагането на алгоритъма.
4. ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
4.1. Общите условия на ДНТЛ обвързват всички Клиенти на Платформата.
4.2. Всяко използване на Платформата означава, че Вие сте (а) се запознали внимателно с общите условия за използването й и (б) сте се съгласили да ги спазвате безусловно.
4.3. ДНТЛ си запазва правото да актуализира и изменя Общите условия на Платформата периодично, за да отразява всякакви промени на начина и условията, по който Платформата функционира или да отразява всякакви промени на законовите изисквания. В случай на такива промени ДНТЛ ще публикува в Сайта на Платформата изменената версия на Документа, поради което Ви молим периодично да проверявате съдържанието на настоящия Документ. Към всяка сделка през Платформата се прилагат Общите условия, които са били в сила към момента на сключването на договора от разстояние между Клиента и Продавача.
4.4. Ако някоя от разпоредбите на настоящите Общи условия за ползване на Платформата се окажат недействителни или неприложими, независимо от причината за това, то това не влече недействителността или неприложимостта на останалите разпоредби.
4.5. ДНТЛ и Продавачите полагат сериозни усилия, за да поддържат точността на информацията, представена в Платформата. Въпреки това, като се има предвид възможните технически грешки или пропуски в тази информация, ДНТЛ уточнява, че изображенията на продуктите имат илюстративен и насочващ характер, съответно доставените продукти могат да се различават от изображенията.
4.6. Възможно е, поради ограниченото пространство и последователната структура на информацията, описанията на продуктите да бъдат понякога непълни. Въпреки това, от ДНТЛ се стремим да предоставим най-подходящата и важна информация.
4.7. Всички стоки, включително тези в Промоция, се продават и доставят до изчерпване на количествата дори това да не е изрично отбелязано в Платформата.
4.8. Платформата може да съдържа линкове към други сайтове. ДНТЛ не носи отговорност за политиката на поверителност на уебсайтове или сайтове, които не администрира, както и за друга информация, съдържаща се в тях.
5. ПОРЪЧКА – СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР
5.1. Офертите в Платформата са свободни и необвързващи. ДНТЛ си запазва правото да прави технически и други промени в офертите, спазвайки законовите правила на потребителите. Поръчката от Клиент на Платформата представлява предложение към Продавач на Платформата за сключване на Договор за покупко-продажба на стоки от разстояние по смисъла на Закона за електронната търговия и Закона за защита на потребителите и останалите приложими нормативни актове.
5.2. Платформата не предоставя възможност да се правят Поръчки от нерегистрирани субекти (гости) на уебсайта.
5.3. Затова Клиента има възможност да регистрира Акаунт в ДНТЛ, за да направи всички следващи поръчки. Допълнителна информация може да се намери в Условията за ползване на „Акаунт“ и Политиката за поверителност във връзка с защитата на личните данни. За да се регистрира Акаунт ДНТЛ е задължително, наред с другите необходими действия, да посочите имейл адрес и парола. Паролата трябва да се третира като поверителна и не трябва да се съобщава на трети лица.
5.4. Със създаването на Акаунт Клиентът има възможност да използва раздел, наречен „Желани“, в който може да създава Списъци с желани. Тези списъци могат да бъдат само лични. Личните списъци ще са видими единствено за Клиента, който ги е създал. Той може да добавя продукти от списъците в Количката по всяко време.
5.5. Клиентът заявява желанието си да поръча и купи всички налични или неналични, но обозначени като достъпни за заявяване и поръчване, Стока/и или Услуга/и през Платформата като направи Поръчка по електронен път, следвайки стъпките в Платформата и Акаунта си и която съответно се регистрира от самия него или от служител на ДНТЛ от негово име. Добавянето на Стока и/или Услуга в Количка, без Поръчката да бъде приключена не води до регистрация на поръчката и автоматичното запазване на Стоката и/или Услугата
5.6. Когато Клиентът вземе решение за покупка, в количката за пазаруване може да стартира процес на приключване на поръчката, като кликне върху бутона “Приключване на поръчката“.
5.7. За да се завършите Поръчката, е необходимо да се кликне върху бутона “Поръчване”. По този начин Клиента изпраща към ДНТЛ обвързващо предложение за закупуване на стоките в количката. Преди този момент Клиента може да разгледа и промени Стоките и/или Услугите в Количката за пазаруване. От този момент нататък обаче промяна на поръчката или данните вече не е възможна. При необходимост от промяна на данни в изпратената поръчка, моля свържете се с нашия Център за обслужване на клиенти възможно най-скоро, като използвате формата за контакт.
5.8. ДНТЛ ще изпрати уведомление до Клиента за регистриране на Поръчката в системата му, което няма смисъла на приемане, потвърждаване или поемане на ангажимент за изпълнението й. Това уведомление ДНТЛ прави по електронен път (имейл) или по телефона.
5.9. Регистрирането на Поръчката не е равнозначно на нейното потвърждаване.
5.10. ДНТЛ не е страна по договор за покупко-продажба от разстояние, сключен през Платформата за Стоки/Услуги, предлагани от Маркетплейс Продавачи.
5.11. Договорът за покупко-продажба от разстояние между Продавача и Клиента се смята за сключен към момента на получаването от страна на Клиента на електронната му поща и/или чрез SMS, изпратен на телефона му на потвърдително уведомление, че Стоката от Поръчката е готова за изпращане или Услугата може да бъде предоставена. Такова съобщение съдържа уведомлниеуведомление, че клиентът допълнително ще бъде уведомен от куриер за точната дата на доставка. Също така такова съобщение съдържа уведомление за изпращане на Стоките и/или Услугите като ДНТЛ посочва номера на поръчката, данни за поръчаните Стоки (вид и брой), обща цена на поръчаните Стоки, вкл. цена за доставка/такса обслужване (ако се начисляват такива), начин и място на доставка на поръчаните стоки.
5.12. Със същото това потвърдително уведомление ДНТЛ предоставя също така актуалната към момента на изпращане на клиентската поръчка версия на Общите условия на ДНТЛ на стоки, както и счетоводните документи във връзка с поръчката на Клиента. По правило ще получите потвърдителен имейл се получава в срок до 3 (три) работни дни при доставка до посочения от Клиент адрес. Ако Клиента не получи потвърждение за получаване на поръчката или потвърждение/уведомление за изпращането на стоките до посочения от него адрес, то Клиента престава да бъде обвързан с направената поръчка, освен ако не са информирани Клиенти / Ползватели / Продавачи на Платформата, че доставките могат да се забавят поради увеличения обем на поръчки.
5.13. Договорът за покупко-продажба, сключен между Клиента и Продавача, се състои от настоящите Общи условия и всякакви евентуални допълнителни договорки между Продавача и Клиента. Ако е приложимо Гаранционният сертификат за всяка Стока ще я придружава, като той ще бъде издаден от Продавача или от негов доставчик.
5.14. Клиентът се задължава и отговаря за това всички данни, които е предоставил на ДНТЛ във връзка с Поръчката да са верни, пълни и точни към датата на изпращането на поръчката. Клиентът дава разрешение на ДНТЛ да предостави тези данни на съответния маркетплейс Продавач, когато Поръчката съдържа Стоки или Услуги на последния.
5.15. С изпращането на поръчката Клиентът разрешава на ДНТЛ и/или маркетплейс Продавача да се свърже с него пo всякакъв възможен начин, когато това се налага във връзка с направената поръчка или сключения Договор.
5.16. При поръчка на Стоки чрез ДНТЛ няма изискване за минимална стойност на покупката.
6. ПОЛИТИКА ЗА ОНЛАЙН ПРОДАЖБА
6.1. Достъпът до Платформата с цел регистрация на Поръчка е позволен на всеки Клиент със стоматологичен профил.
6.2. ДНТЛ си запазва правото по свое усмотрение да ограничи достъпа на Клиент до реализиране на Поръчка и/или до някой от възможните платежни методи, ако Клиентът злоупотребява с правата си по какъвто и да е начин и това е в ущърб на ДНТЛ, Продавачите или трето лице. При това положение право на Клиента е да се обърне към чрез формата за контакт на ДНТЛ, за да бъде информиран относно причините, които са довели до прилагането на посочените по-горе мерки. В тези случаи ДНТЛ не носи отговорност за евентуалните вреди, които Клиентът е претърпял или може да претърпи в следствие на това действие.
6.3. Клиентът има право да публикува мнения относно Стоки и/или Услуги, както и да се свързва с ДНТЛ на посочените адреси в раздел „Контакти” на Платформата. Мнения или съобщения, които съдържат нецензурни думи или неподходящ речник ще бъдат премахнати от Платформата или игнорирани.
6.4. Комуникацията с Продавача може да се осъществи чрез директна с него връзка или на посочените на Платформата адреси в раздел „Контакт”.
6.5. В случай на необичайно голям трафик в интернет мрежата, ДНТЛ си запазва правото да изисква от Клиентите да въвеждат ръчно валидиращите кодове тип captcha, с цел защита на публикуваната информация в Платформата.
6.6. ДНТЛ може да публикува рекламна или промоционална информация за Стоките и/или Услугите и/или за предлаганите от него или от други търговци промоции на Платформата, за определен период от време.
6.7. Всички цени на Стоките и/или Услугите на Платформата са крайни, обявени са в лева (BGN) с включено ДДС и всички други изисквани по закон данъци или такси.
6.8. В предвидените от закона случаи, цената на Стоките, вид електроника, обявени на Платформата включват зелена такса. В случай, че Клиентът поиска детайли относно точната стойност на добавената сума към цената на Стоката, той трябва да се чрез формата за контакт на DNTL.
6.9. В случай на онлайн плащания или плащания по банков път, Продавачът не носи каквато и да е отговорност за каквито и да е разходи във връзка с такси, комисионни или други допълнителни плащания, направени от Клиента или неговата банка по повод на самата транзакция, както и в случаите на обмен на валута, прилагани от банката, издала картата на клиента в случаите, в които валутата е различна от BGN. Плащането с карта към Продавача през Stripe се приема като международно плащане от банките в България и съгласно техните правила за работа с карти и картови разплащания при такъв вид транзакции някои банки начисляват допълнителни такси. Разходите, свързани с подобни плащания, са за сметка на Клиента. Затова ДНТЛ препоръчва на своите клиенти на направят справка при своята банка за евентуални допълнителни такси, които биха могли да им бъдат начислени при он лайн плащания или такива чрез банка.
6.10. Всички изображения, поместени на Платформата имат единствено цел да създадат известна представа за типа на предлаганата Стока/Услуга, а не да я представят точно. Съответно, възможно е някои от изображенията на Стоките или Услугите в Платформата (статични/динамични изображения/ мултимедийни презентации/ т.н.) да не отговарят на външния вид на съответната Стока или да създават грешно впечатление за предлаганата Услуга. Продавачът няма да носи отговорност за такива несъответствия.
6.11. След 14 (четиринадесет) дни от момента на купуването на една Стока или Услуга, Клиентът може да бъде помолен да направи рецензия относно купената Стока или Услуга. Тази молба може да бъде изпратена на електронната поща, чрез която е регистриран на Акаунта му. Чрез даването на рецензия, Клиентът допринася за по-добрата информираност на други възможни Клиенти и се включва активно в развиването на нови услуги и в по-подробното описание на характеристиките на Продуктите.
7. ИЗПОЛЗВАНЕ НА ПОДИЗПЪЛНИТЕЛИ
7.1. Продавачът има право да използва подизпълнители за изпълнението на задълженията си по договора за покупко-проджба от разстояние, сключен чрез Платформата без да е необходимо да уведоми или получи съгласието на Клиента за това. Съответният Продавач ще носи отговорност за действията на тези подизпълнители като за свои.
8. ПРАВОТО НА ИНТЕЛЕКТУАЛНА И ИНДУСТРИАЛНА СОБСТВЕНОСТ
8.1. Съдържанието, съгласно определението в глава „Дефиниции“, включително, но не само логата, всякакви графични изображения или надписи, търговските символи, динамичните символи, текстовете и/или мултимедийното съдържание на Платформата, са изключителна собственост на ДНТЛ.
8.2. ДНТЛ има и си запазва всички права върху интелектуалната собственост, свързани по някакъв начин с Платформата, независимо дали са негови собствени или получени чрез договорни лицензии или по какъвто и да е друг законосъобразен начин.
8.3. Нищо в сключения между ДНТЛ и Клиента договор от разстояние няма да се счита като разрешение от страна на ДНТЛ последният да копира, разпространява, публикува, предоставя на трети лица, променя по какъвто и да е начин каквато и да е част от Съдържанието, включително но не само съдържанието на търговските марки, логата, мултимедийното съдържание на Платформата или описанията на Продуктите или Услугите, включително чрез въвеждането на каквото и да било външно за Платформата съдържание, премахването на знаците, обозначаващи правото на собственост на ДНТЛ върху Съдържанието. Клиентът няма право и да прехвърля, продава, разпространява материали, създадени чрез възпроизвеждане (копиране), изменение или публикуване на Съдържанието, освен с изричното съгласие на ДНТЛ.
8.4. Клиентът може да копира, прехвърля и/или използва Съдържанието само за лични нетърговски цели и само в случаите, в които това не противоречи на предвиденото в настоящата глава от този Документ.
8.5. Клиентът има право да използва Съдържанието за търговски цели единствено и само, ако е получил писменото съгласие на ДНТЛ за това и само за частта от Съдържанието, по начина и до степента на използването й, както и във времевите граници, за които това съгласие е дадено изрично. Всяко последващо или различно използване на Съдържанието ще се счита за нарушаване на настоящия договор между ДНТЛ и Клиента и за нарушаване на правата на интелектуална собственост на ДНТЛ, който има право да потърси отговорността на Клиента за това.
8.6. Простото изпращане до Клиента или рефериране към Съдържанието или части от него от страна на ДНТЛ няма да се счита за съгласие от страна на ДНТЛ да позволи на Клиента да използва Съдържанието или части от него за свои цели, различни от личните му нужди, независимо от средството за комуникация, използвано от ДНТЛ.
8.7. Забранена е всякаква употреба на Съдържанието за други цели освен изрично позволените в настоящите общи условия или в друго изрично писмено съгласие, дадено от ДНТЛ.
9. ПОВЕРИТЕЛНОСТ
9.1. Клиентът се съгласява, че като предоставя каквито и да е свои лични или други данни на ДНТЛ, той се съгласява, че те могат да бъдат използвани от последния за следните цели от ДНТЛ:
(1) поддържане на акаунта на Клиента, включително регистриране на поръчки, изпращане на поръчани продукти, осъществяване на поръчаните услуги, фактуриране, разрешаване на спорове с Клиенти по повод техните Поръчки или разглеждане на въпросите им;
(2) изпращане на Търговски съобщения, периодични уведомления по и-мейл или чрез SMS;
(3) осъществяване на пазарни проучвания, проследяване и наблюдение на продажбите и клиентското/потребителското поведение.
9.2. Клиентът се съгласява да предостави на ДНТЛ неограничен по обем и време достъп върху всякакви материали и информация, които изпраща на Продавача чрез или във връзка със Платформата, назависимо дали е направил Поръчка и осъществил сделка през Платформата. ДНТЛ има правото да използва, възпроизвежда, публикува, променя, предава и разпространява тази информация или материали. Клиентът изрично се съгласява, че ДНТЛ може свободно да използва и обработва за свои цели идеите, концепциите или ноу-хауто, които Клиентът му е предоставил по какъвто и да е начин през или във връзка със Платформата или действията/бездействията, които Клиентът е осъществил през или във връзка със Платформата. ДНТЛ няма задължение да пази така получената информация като поверителна, доколкото това не му се вменява в задължение от действащото законодателство.
9.3. С предоставянето на свои данни на ДНТЛ (включително електронен адрес и телефонен номер) Клиентът дава изричното си съгласие с него да се свързват ДНТЛ или трети лица, които са куриери, Маркетплейс Продавачи, други партньори на ДНТЛ, доставчици на маркетинг услуги, държавни, общински или неправителствени агенции или дружества от сферата на застраховките или финансовите услуги, когато това е предвидено от конкретното законодателство, както и други дружества, с които ДНТЛ може да разработи общи програми за офертиране на Стоките и/или Услугите на пазара и др.
10. ТЪРГОВСКИ СЪОБЩЕНИЯ
10.1. В момента, в който Клиентът си създаде акаунт в Платформата, има възможността да изрази съгласието си за получаване на Търговски съобщения.
10.2. Клиентът може да се откаже от съгласието си, дадено на Продавача за получаване на Търговски съобщения, който отказ може да изрази по всяко време, като промени настройките в Акаунта си в „Моите абонаменти“ или като се свърже с Продавача.
10.3. Отказът за получаване на Търговски съобщения не означава автоматичен отказ от даденото съгласие за сключване на настоящия договор.
10.4. След добавянето на Стоки или Услуги в раздел в Акаунта:
10.4.1. „Количка“, Продавачът може да уведомява Клиента относно:
• Промяна на цената на Стоките или Услугите в раздел „Количка“
• Препоръки за Стоки, които са подобни на тези, добавени в раздел „Количка“
• Наличието на Стоки в раздел „Количка“
10.4.2. „Желани“, Продавачът може да уведомява Клиентът относно:
• Промяна на цената на Стоките или Услугите, добавени в раздел „Желани“
• препоръки за Стоки или Услуги, подобни на тези, добавени в раздел „Желани“
• Наличност на Стоки
10.5. След покупката на Стока или Услуга, ДНТЛ може да изпрати на Клиента търговски съобщения относно:
• Предложения за Стоки или Услуги, препоръчвани да бъдат използвани заедно с купената Стока или Услуга
Клиентът може да се отпише по всяко време от получаването на Търговски съобщения съгласно чл. 12.2 по-горе като кликне върху линка за отписване, публикуван в търговските съобщения, получени от ДНТЛ или като се свърже с ДНТЛ за тази цел.
Освен това ние може да използваме Вашите данни за пазарни и потребителски проучвания. Ние не използваме данните, събрани в контекста на пазарни и потребителски проучвания за рекламни цели. Детайлна информация (особено относно оценката на публикациите Ви) може да намерите в контекста на съответното проучване или на мястото, където правите публикациите си. Вашите отговори на потребителските проучвания не се изпращат на трети страни, нито се публикуват. Може да възразите срещу използването на данните Ви за пазарни проучвания по всяко време безплатно чрез кликане на линка за отписване, публикуван във всяко съобщение или като се свържете с ДНТЛ.
11. ПЛАЩАНЕ И ФАКТУРИРАНЕ
11.1. Цените на Стоките и Услугите, обявени в Платформата, са крайни и включват ДДС, както и всички други данъци и такси, предвидени в действащото българско законодателство.
11.2. Цената, начинът на плащане и срокът за плащане при издаване на фактури са посочени във всяка Поръчка. Поръчки на продукти, предлагани от ДНТЛ на стойност над 3000 лв. няма да могат да се плащат при доставката, а следва да се заплатят предварително по банков път или чрез банкова карта.
11.3. Клиентът е длъжен да предостави цялата необходима информация за издаването на фактурата в съответствие с действащото българско законодателство.
11.4. Продавачът ще издаде фактура на Юридическото лице представлявано от Клиента на Платформата за поръчаните и доставени Стоки и/или предоставени Услуги въз основа на инфомацията, предоставена от Клиента.
11.5. Продавача издава фактура за всяко плащане по Поръчка, чрез която Клиентът си е купил Стока и/или Услуга, предлагана на Платформата от ДНТЛ. Клиентът е съласен да получава такава фактура по електронен път чрез качването й в Акаунта му. В случай, че тези платежни документи не са достъпни за повече от 72 часа (седемдесет и два) часа в Акаунта, молим да ни уведомите на имейл адреса info@DNTL.bg.
11.6. ДНТЛ не издава и не праща фактури за покупки или други плащания, свързани с покупки на Стоки и/или Услуги, предлагани от Маркетплейс. Продавачите са тези, които имат задължението да правят това съгласно действащото българско законодателство.
11.7. С цел правилното съставяне на фактурата за съответната Поръчка, Клиентът е длъжен непрекъснато да актуализира данните в акаунта си. Той е длъжен да прегледа информацията, посочена в съответната Поръчка, за да се убеди, че тя е пълна, вярна и точна.
11.8. Клиентът ще разполага със запис на издадените му от ДНТЛ фактури в Акаунта си, като може да ги съхрани или архивира във всеки един момент.
11.9. Особености при плащане с кредитни и дебитни карти:
(1) Плащанията с кредитни и дебитни карти се обработват чрез партньорите на ДНТЛ, отговарящи за плащанията, в съответствие с актуалните стандарти за сигурност.
(2) Сигурността на плащането с кредитна или дебитна карта се осигурява от партньорите на ДНТЛ чрез прилагането на специални процедури за оторизация и верификация.
(3) Верифицираните от VISA или MasterCard Secure Code плащания с кредитна или дебитна карта са особено надеждни.
(4) За да се завърши успешно Поръчка, като Клиент заплаща с кредитна или дебитна карта е необходимо да се следват инструкциите в Количка и при Поръчване.
11.10. Плащането с предварително добавена банкова кредитна или дебитна карта е бърз начин за плащане през Платформата, което позволява да се извърши бързо и без въвеждане на данни на картата при всяка транзакция чрез помощта на Токън-а на картата.
(1) Плащането с предварително добавена банкова кредитна или дебитна карта може да се активира по всяко време, след създаването на собствения акаунт или при регистрирането на нова поръчка.
(2) Клиентът може да активира Плащането с предварително добавена банкова кредитна или дебитна карта по всяко време през раздел „Карти“ в акаунта си, избирайки бутона „Добавяне карта за разплащане“. В този момент чрез Токън-а на картата се прави свързване към страница на Stripe и се визуализира част от страницата, генерирана от Stripe. Там може да попълни изискваните данни на картата си. След попълването им Stripe валидира картата при банката издател на картата. След валидиране на съответната банкова карта, картата се запазва на сървърите на Stripe и се активира автоматично, като се получава Токън (криптиран, уникален код), който да бъде ползван при използване на картата.
(3) Клиентът може да активира Плащането с предварително добавена банкова кредитна или дебитна карта към момента в който той прави поръчка и избере плащане чрез Кредитна или Дебитна карта. В този момент чрез Токън-а на картата се прави свързване към страница на Stripe и се визуализира част от страницата, генерирана от Stripe. Там може да попълни изискваните данни на картата си. След попълването им Stripe валидира картата при банката издател на картата. След въвеждане на коректни данни Клиентът може да избере опцията „Запазване на картата за плащане в профила ми за бъдещи покупки“ или „Използване на нова карта за разплащане“ ако вече има други запазени банкови карти. След завършването на Поръчката и заплащането от Клиента, и ако опцията „Запазване на картата за плащане в профила ми за бъдещи покупки.“ е маркирана, Клиентът може да използва картата си за бъдеща покупка отново чрез Токън-а.
(4) Клиент с активирано Плащане с предварително добавена банкова кредитна или дебитна карта няма да има нужда да попълва всеки път данните на своята карта. С въвеждането на данните на картата си Клиентът потвърждава, че е бил информиран и е съгласен с условията за ползване на Платформата по отношение на Плащане с предварително добавена банкова кредитна или дебитна карта, както и изричното си съгласие тези данни да бъдат използвани чрез Токън-а за следващи транзакции.
(5) На Клиентите, с активирано Плащане с предварително добавена банкова кредитна или дебитна карта се препоръчва да не остават вписани в сайтове, които посещават (независимо дали ги посещават често или не), както и да не задават автоматично вписване в каквото и да е устройство (мобилно или не) като без изброяването да е изчерпателно: стационарни компютри, преносими компютри, мобилни телефони, таблети и др., за да може да се ограничи достъпа до техния Акаунт.
(6) Клиентът може да въведе данните на повече от една свои дебитни или кредитни карти за плащане. Данните на всяка карта ще бъдат свързани с различен Токън. Клиентът може по всяко време да изтрие всяка карта, като при това изтриване се изтрива всеки Токън, свързан с картата. Изтриването се извършва в Раздел „Карти“ от своя акаунт в Платформата. Тези действия ще доведат до невъзможност Клиентът да ползва услугата Плащане с предварително добавена банкова кредитна или дебитна карта до евентуалната й нова активация по гореописаните начини.
(7) Данните за платежните карти на Клиента няма да бъдат достъпни за ДНТЛ, нито ще бъдат съхранявани от ДНТЛ, а само от Доставчика на платежни услуги Stripe или от друг субект, упълномощен да предоставя услуги за съхранение на идентификационни данни на картата.
(8) Упълномощеният субект за предоставяне на услуги по съхранение на картови данни е Stripe Payments Europe, Limited, дружество, учредено и опериращо съгласно ирландското законодателство, вписано в съответния регистър в Ирландия под регистрационен номер IE513174, със седалище и адрес на управление: C/O A&L GOODBODY IFSC NORTH WALL QUAY CO DUBLIN, D01 H104 Ireland
(9) В определени случаи, за да се запази сигурността на Транзакциите, Клиентът ще трябва да разреши плащането чрез повторно въвеждане на паролата на картата или използването на пръстови отпечатъци или лицево разпознаване за мобилни терминали, които имат тази функция.
(10) От съображения за сигурност при извършване на Транзакции, Клиентът се съветва да не влиза в Сайта и да задава автоматична опция за влизане в мобилните устройства. Разкриването на парола на картова сметка е забранено и се препоръчва да се използва сложна парола (например поне осем знака, включително големи букви, малки букви, цифри и специални символи).
(11) Клиентът може да въвежда данните на няколко карти, които притежава, за които може да се активира Плащане с предварително добавена банкова кредитна или дебитна карта, с един свързан Токън за всяка платежна карта. Също така, той може по всяко време да изтрие запазената карта, което ще прекрати достъпа му до услугата Плащане с предварително добавена банкова кредитна или дебитна карта.
(12) В случай, че в акаунта на Клиента има запаметени повече от един адрес, доставката ще бъде изпратена на този, който е посочен като основен.
11.11. В случай на забава за извършване на дължимо към ДНТЛ плащане Клиентът дължи лихва в размер на 3 % на годишна база. В допълнение, ние имаме право на възстановяване на направените разходи за съответните предприети от нас съдебни и извънсъдебни действия за принудително изпълнение или събиране на неплатените задължения, които разходи са в разумен размер. Ако за целта на извънсъдебното събиране на вземанията ни използваме услугите на колекторски фирми или адвокат, разходите възлизат на сумата, която е обичайна съгласно приложимите тарифи и пазарни цени за съответните услуги. Ако е необходимо извършване на изцяло съобразено със закона проучване за откриване на адреса на длъжника, ни се възстановят и направените за това разходи.
11.12. Клиентите имат право на прихващане на свои вземания от ДНТЛ, само ако насрещните им вземания към ДНТЛ са действителни, ликвидни и изискуеми съгласно приложимия закон.
12. ДОСТАВКА НА СТОКИ
12.1 Доставка се извършва само за територията на Република България. Клиентите, които нямат адрес за доставка на територията на Република България, могат да посочат адрес на офис на куриер на територията на България и да получат поръчаните стоки оттам. Ако е посочен адрес на трето лице, е необходимо предварително да се получи съгласието на това трето лице за предоставяне на данните му на ДНТЛ. Приема се, че Клиента е получил съгласието на третото лице, предоставяйки на ДНТЛ негови лични данни.
12.2. Условията на доставката за Стоките, предлагани от ДНТЛ се намират на инфо страницата на Платформата „Доставка на поръчките“
12.3. Условията и цената на доставка на Стоките на Маркетплейс Продавач ще бъде доведена до знанието на Клиентите в раздел с текст “Доставка” под всяка Стока.
12.4. Цената на доставката, когато има такава, ще е видна също и след като желаната Стока (-и) се постави в Количката.
12.5. Ако изрично не е упоменато друго, за всички поръчки, независимо от избрания начин на доставка, разходите за доставка се поемат от Клиента.
12.6. Платформата не е ангажирана и не извършва преки доставки на Стоките, това е задължение на всеки един отделен Маркетплейс Продавач.
12.7. При плащане чрез Кредитна или Дебитна карта, Банков превод или Наложен платеж срокът за доставка започва да тече от деня, следващ деня на сключването на Договора за продажба от разстояние.
12.8. Срокът за доставка приключва с изтичането на последния ден от посочения срок на доставка. Ако последният ден се пада в събота, неделя или официален, или национален празник, установен в Република България, вместо този ден за последен ден от срока на доставка се приема първият следващ работен ден. В случай на забавяне на доставката ние ще Ви информираме незабавно.
12.9. Продавачът се задължава да доставя поръчаните и купени Стоки сам или чрез куриерска фирма до адрес, посочен от Клиента, до който адрес следва да има лесен достъп с товарен автомобил, или в офис на куриерската фирма, в зависимост от избора на Клиента. В случаите на доставка до врата Клиентът трябва да посочи етажа, до който продуктите следва да бъдат доставени в полето за адреса в електронния формуляр на DNTL.bg, определено за това. В противен случай, доставката ще бъде извършена до сградата, посочена като адрес за доставка, ако има достъп до сградата с товарен автомобил.
12.10. Продавачът ще осигури подходящото опаковане на Стоките и изпращането на съпътстващите документи. Ако по някаква случайност в пратката не се съдържа необходим към поръчания продукт документ, то моля да се свържете с нас на имейл info@DNTL.bg и ние ще направим всичко възможно, за да Ви го осигурим възможно най-бързо.
12.11. Продуктите и услугите се предлагат само от Маркетплейс Продавачите и наличността се актуализира от тях. Информацията за наличност се обновява в реално време на сайта, но е възможно, в процеса на обработка на поръчката, да се окаже, че продукта физически липсва на склад или не е в търговски вид за изпращане. В такъв случай Маркетплейс Продавача или ДНТЛ ще изпрати уведомителен имейл или ще осъществи контакт с Клиента по телефон.
12.12. Продавачът има правото да не достави част или всички Стоки или да не изпълни част или всички Услуги от Поръчката по различни обективни причини, включително но не само поради изчерпване на складовата им наличност. При всички случаи ДНТЛ уведомява за това Клиента чрез имейл или по телефона. При това положение единствената отговорност на Продавача е да върне евентуално получената предварително сума на Стоката или Услугата.
12.13. Потвърждавайки Поръчката ДНТЛ потвърждава доставката само на един брой от съответната Стока в регистрираната поръчка. Останалите бройки от въпросния модел Стоки ще бъдат допълнително потвърдени или отказани в зависимост от наличните количества.
12.14. Рискът при изпращането на поръчана стока се носи от Продавача. Рискът от загуба или повреда на доставяните стоки преминава върху Клиента, след като стоките бъдат предадени на Клиента или на трето лице, посочено от Клиента и различно от превозвача.
13. СЪОТВЕТСТВИЕ НА СТОКИТЕ И ТЪРГОВСКИ ГАРАНЦИИ
13.1. При спазване изискванията на Закона за предоставяне на цифрово съдържание и цифрови услуги и за продажба на стоки, Продавача отговаря спрямо Клиентите за несъответствие на стоките с Договора за продажба от разстояние, продадени чрез Платформата, за срок от две години от доставяне на стоката на Клиента.
13.2. В определени случаи е възможно публикуваните изображения на продуктите в онлайн магазина да не съвпадат напълно с външния вид на доставените стоки. Например, при подновяване на продуктовата гама от страна на самите производители са възможни промени във външния вид и окомплектоването на продуктите. В тези случаи се счита, че не са налице несъответствия на стоките с обективните и индивидуалните изисквания за съответствие на тези стоки, ако съответните промени са незначителни, не оказват отрицателно въздействие върху предпоставяните или обичайно предполаганите свойства или качества на продуктите, както и ако продуктът може да се използва според описанието му и обичайното му предназначение.
13.3. За определени Стоки в Платформата производителят или Продавача предоставят търговска гаранция. С търговската гаранция на Клиентите се предоставят определени права във връзка с несъответствие на конкретни стоки. Клиентите могат да се позоват на търговската гаранция и да претендират изпълнение на посоченото в нея. Предоставянето на търговска гаранция не засяга правата, които Клиентите имат по закон при несъответствие на стоките, описани в другите раздели (като например правото на рекламация, право на намаление на цената, право да се развали договора от разстояние и др.).
13.4. Продавачът всички повечето Стоки в Платформата с Гаранция за съответствие на стоката с Договора в съответствие с действащото законодателство. Изключение правят някои категории стоки, които поради естеството си не могат да имат гаранция. Всеки Продавач в Платформата е самостоятелно отговорен за съответствието на предлаганата от него Стока и/или Услуга със сключения Договор.
13.5. По отношение на стоките, продавани и доставяни от Маркетплейс Продавачите, чрез Платформата, Гаранционните сертификати се издават от Продавача или са издадени от производителя.
13.6. По отношение на стоките, продавани и доставяни от Маркетплейс Продавачите, чрез Платформата, Клиентът следва да получи при доставката на всяка Стока, която има гаранция, гаранционен сертификат с всички детайли на сервизния център, който осигурява поправката в гаранционния срок. Гаранцията на Стоките, които са закупени от Маркетплейс Продавачите през ДНТЛ, е осигурена от оторизирания сервиз, който е обозначен от Продавача. Маркетплейс Продавачите са единствено и самостоятелно отговорни за наличието на законово изискваната документация, която следва да придружава купените от тях Стоки, както и за осигуряването на гаранционен сервиз.
13.7. Клиентът е длъжен да актуализира регулярно данните в Акаунта си и да ги преглежда преди всяка поръчка, тъй като Продавачът ще ги използва при попълването и издаването на гаранционния сертификат.
13.8. Условията за ползване, манипулация и транспортиране на един разопакован продукт са същите, както на опакованите продукти от производителя и се ползват със същите предимства освен, ако не е посочено друго в страницата на Стоката.
13.9. Поправката/ремонтът на Стоки извън гаранционния срок или в рамките на този срок, но при положение, че задължението на Продавача да приведе стоката в съответствие с Договора за продажба е отпаднало на каквото и да е основание, подлежи на заплащане от страна на Клиента и се извършва в срок, уговорен между страните.
14. ПРАВА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ. ОТГОВОРНОСТ НА ПЛАТФОРМАТА
14.1. Отговорността по обработката на всички рекламации, решенията за евентуална замяна на Стоката, решенията за евентуалните пропорционални намаления на платената цена на Стоката, както и за развалянето на Договора от разстояние в следствие на несъответствие или дефект е единствено и само на Продавача. ДНТЛ не е задължена и няма да връща суми по заявените рекламации от Клиента, както и да заплаща евентуални свързани оперативни разходи (ремонт, замяна, транспорт, доставка, такси, възнаграждения, законови разходи и др.). При всички случаи отговорността по възстановяване на каквито и да е суми на Клиента е на Продавача. ДНТЛ може да служи като посредник в комуникацията между Клиента и Продавача, само и единствено при изявено писмено желание от страна на Клиента или Продавача.
14.2. Според законовите разпоредби, когато доставените Стоки не отговарят на индивидуалните или обективните изисквания за съответствие на Стоките или на изискванията за монтиране или инсталиране, Клиентите имат право:
(1) да предявят рекламация, като поискат стоката да се приведе в съответствие чрез ремонт или замяна;
(2) да получат пропорционално намаляване на платената цена;
(3) да развалят договора за продажба от разстояние.
14.3. Стоката се счита за дефектна, когато не отговаря на общоприетите очаквания за обичайна й употреба, като се вземат предвид всички обстоятелства, свързани с представянето на стоката по отношение на: качество, количество, наименование, вид, състав, произход, трайност, отличителни черти, обичайна и възможна употреба на стоката, рекламата на стоката и предоставената информация за нея, както и обстоятелствата относно момента на пускане на стоката в продажба.
14.4. Стоката не се смята за дефектна само поради факта, че впоследствие е пусната в продажба друга стока с по-добри характеристики.
14.4. Клиентите могат да предявят рекламация пред ДНТЛ в качеството ни на посредник между тях и Продавача писмено по реда на т. 14.6. След това Платформата уведомява Продавача за предявената рекламация. Също така, за предпочитане е Клиентите да предявят рекламация директно пред съответният Продавач доставил Стоката. При предявяване на рекламация Клиентът задължително трябва да посочи: характеристиките на констатираното несъответствие на стоките (дефект и др.), да посочи предпочитания от него начин на удовлетворяване на рекламацията, размера на претендираната сума за връщане, ако претендира връщане на платената цена, както и адрес и телефон за контакт.
14.5. При подаване на рекламация Клиентът задължително трябва да приложи и следните документи, на които се основава рекламацията му: касова бележка или фактура, протоколи, актове или др. документи, установяващи несъответствието на стоката, както и други документи, с които Клиента разполага и от които може да се установи неговата претенция по основание и размер.
14.6. Клиентите могат да подадат рекламации по един от следните начини (по техен избор):
(1) Чрез имейл изпратен до info@dntl.bg
(2) Директно до съответния Продавач изпълнил поръчката по начин описан на инфо страницата на Продавача в Платформата
(3) По куриер с обратна разписка до офиса на ДНТЛ на адрес: гр. София п.к.1000, пл. „Македония“ 1, ет. 7, офис 12
(4) Чрез формата за контакт на ДНТЛ в Платформата
14.7. Всички разходи за връщането на рекламираните стоки се поемат спрямо условията на Продавача. Според законодателните разпоредби ако при подадена рекламация от Клиент се установи действително несъответствие на доставените стоки и рекламацията е основателна, Продавача следва да замени доставените Стоки или да извърши ремонт на стоката (в случаите, когато е възможен ремонт) в рамките на един месец от подаването на рекламацията.
14.9. За Стоки, за които е предоставена търговска гаранция и удовлетворяването на рекламацията се извършва чрез замяна, се запазват първоначалните гаранционни условия, предоставени на Клиента. Съгласно закона, когато рекламацията се удовлетворява чрез ремонт, извършените ремонти се отразяват в гаранционната карта и срокът на ремонта се прибавя към гаранционния срок.
14.10. В съответствие със законовите разпоредби, Клиентите имат право да поискат от Продавача да им бъде намалена пропорционално платената цена за стоките или да развалят договора за продажба в следните случаи:
(1) Ако Продавача не е извършил замяна или ремонт при посочените тук по–горе условия и срок или е отказал да замени или ремонтира рекламираната Стока;
(2) Ако се появи несъответствие в Стоките, въпреки предприетите действия за отстраняване на несъответствията или ако несъответствието е толкова сериозно, че оправдава незабавно намаляване на цената или разваляне на договора за продажба;
(3) Ако Продавача е заявил или от конкретните обстоятелства е ясно, че няма да приведе стоката в съответствие в разумен срок или без значително неудобство за Клиента. Клиента няма право да развали договора, ако несъответствието на стоките е незначително. Тежестта на доказване за това дали несъответствието е незначително се носи от Продавача.
14.11. Клиентите могат да упражнят правото си да развалят Договора чрез изявление в свободен текст чрез формата за контакт на ДНТЛ. След това, в ролята си на посредник, ДНТЛ уведомява Продавача за подаденото заявление. След потвърждение на уведомлението към Продавача, ДНТЛ се освобождава от отговорност към Клиента относно предявената рекламация. Отговорност на Продавача е да обработи в съответствие с неговите условия и със законовите разпоредби заявлението за разваляне на Договора.
14.12. Възстановяването на Клиента на заплатената цена за Стоките след тяхното получаване от Продавача е според правилата на съответния Продавач и е за сметка на самия Продавач.
15. ПРЕХВЪРЛЯНЕ НА СОБСТВЕНОСТТА
15.1. Собствеността на Стоките ще бъде прехвърлена от Продавача с предаването им на Клиента, след извършване на плащането от негова страна. Предаването на Стоката ще се удостоверява с подписа на Клиента на транспортния документ, предоставен от куриера.
16. ПИСАНЕ НА РЕВЮТА, КОМЕНТАРИ, ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ
16.1. Писането на Ревюта, Коментари, Въпроси и Отговори може да се прави от Клиента, в раздели съответно „Отзиви” и/или „Ревюта”. Написаните информации могат да бъдат както положителни, така и отрицателни и трябва да се отнасят за характеристиките и начина на употреба на дадена Стока или Услуга.
16.2. В момента на регистрацията на дадено Ревю/Коментар/Въпрос/Отговор на Платформата, Клиентите дават на ДНТЛ един неизключителен, постоянен, безвъзвратен, териториално неограничен лиценз и правото на ДНТЛ да използва, възпроизвежда, променя, адаптира, публикува, превежда, разпространява и показва това съдържание.
16.3. Всеки Клиент, в момента на публикуването на Ревю/Коментар/Въпрос/Отговор в посочените раздели, се задължава да са спазва следните правила:
(1) да се позовава само на характеристики и/или начина на употреба на определен продукт или услуга, избягвайки информация,свързана с аспекти, които могат да се променят (напр. цена или промоционални оферти);
(2) да използва само български език и да пише на кирилица. Позволени са думите или изразите, които въпреки че не са български, са широко използвани от всички медии в съответната област (пример: notebook, plug and play);
(3) да използва подходящ изказ, несъдържращ обидни изрази или такива, който могат да засегнат права на трето лице;
(4) да помести правилно въведеното съдържание на Платформата както следва: всеки въпрос да бъде публикуван в раздел „При въпроси…“ в страницата на съответния Продавач и всяко Ревю да бъде публикувано в раздел „Ревюта” в съответната страница на Стоката както и ако Ревюто се отнася за дейността на Продавача – в раздел „Ревюта“ в съответната страница на Продавача.
(5) да се увери, че въведената от него информация е реалистична, коректна, неподвеждаща и в съответствие с действащите закони, спазвайки в това число правата на други лица – напр. авторски права, права на интелектуална собственост, лицензионни права или други права на собственост, рекламни права или право на поверителност.
(6) да използва тази услуга само за комуникиране или получаване на допълнителни детайли относно определена стока или услуга от Платформата без да прави препратки към други фирми, които насърчават продажбата и купуването на стоки и/или услуги;
(7) да не предоставя или изисква, по никакъв начин или форма лични данни (данни за връзка, адрес на доставка или местожителство, телефонни номера, имейл адреси, собствени и/или фамилни имена, т.н.) или друга информация, която може да доведе до разкриването на тези лични данни;
(8) да не публикува информация и/или датайли относно URL-те (линкове/връзки) от други сайтове, които развиват същата или сходна търговска дейност като ДНТЛ;
(9) да не вписва Ревюта/Коментари/Въпроси/Отговори, които съдържат материали с рекламен характер;
(10) да не използва Ревю/Коментари/Въпроси/Отговори като средство за комуникация с Продавача, за тази цел ще се използват данните за контакт на Продавача, публикувани на Платформата.
16.4. Освен критичната реалистична оценка, в момента на публикуването на дадено Ревю, Клиентът следва да добави и Оценка (Рейтинг) за съответния продукт или услуга. Ревютата, заедно със съответните им Оценки (Рейтинги), ще повлияят на общия Рейтинг на продукта или услугата, който ще се изрази чрез цифра в близост до Стоката. Така, едно Ревю, което е придружена с висока Оценка (Рейтинг) води до покачване на общата Оценка (Рейтинг), а едно Ревю, което е придружено от ниска Оценка (Рейтинг), води до намаляване на общата Оценка.
16.5. Когато Клиент съобщи, че някое Ревю/Коментар/Въпрос или Отговор има неадекватно съдържание, това съдържание е внимателно разглеждано от ДНТЛ, за да може последният да определи дали нарушава условията за ползване на Платформата. Публикуваните неадекватни текстове сe премахват от Платформата само след проверка от страна на ДНТЛ.
16.6. В случай, че ДНТЛ констатира многократно нарушение на настоящите Условия за ползване, то той си запазва правото да ограничи възможността на Клиента да публикува Ревюта/Коментарии/Въпроси и Отговори публикувани в раздели „При въпроси…“ и „Ревюта“ в страницата на съответния Продавач, както и в раздел „Ревюта” в съответната страница на Стоката без да е длъжен да се обосновава за това.
Повече информация, включително относно гаранциите и автентичността на ревютата, може да намерите тук <ЛИНК>.
17. ОТМЯНА НА ПОРЪЧКА И ПРАВО НА ОТКАЗ
17.1. Клиентът има право да се откаже от Договора от разстояние, без да посочва причина и без да дължи обезщетение или неустойка за това, освен в случаите посочени в настоящия Раздел 17. Формулярът за отказ се намира в настоящия Раздел 17 , т.17.8 от настоящите Общи условия.
17.2. Право на отказ от сключения договор от разстояние и връщане на стока имат само Клиентите, които са потребители по смисъла на Закона за защита на потребителите по отношение на стоките, предлагани от Маркетплейс Продавачите и всички Клиенти по отношение на стоките, предлагани от ДНТЛ, при положение, че са изпълнени следните условия
(1) когато е поръчана повече от една бройка от дадена марка и модел стока, опаковката само на един продукт е била разпечатана, а останалите бъдат върнати на Продавача запечатани;
(2) когато поръчката е на продукти, купени в пакет на пакетна цена, то ще бъдат върнати всички продукти, от които се състои пакетът;
(3) когато продуктът / Поръчката е бил получен с подарък, съпътстващи продукти, въпросния подарък или съпътстващи продукти също ще бъдат върнати.
17.3. Продавачът има право да откаже да изпълни (да анулира) направената от Клиента Поръчка, за което следва да уведоми Клиента. Анулирането на поръчката не влече каквато и да е отговорност или последващо задължение на някоя от страните спрямо другата във връзка с нея и съответно никоя от тях няма право да търси от другата обезщетение за анулирането й в следните случаи:
(1) при предоставяне на услуги, при които услугата е предоставена напълно и изпълнението й е започнало с изричното предварително съгласие на Клиента и
(2) неприемане от страна на банката-издател на Клиента на транзакцията при онлайн плащане;осъществяване на паричната транзакция, което да не доведе до постъпване на средства по сметка на ДНТЛ при он-лайн плащания
(3) предоставените от Клиента данни в Платформата са непълни и/или грешни.
17.4. Клиентът упражнява правото си на отказ от Договора слючен от разстояние в срока, предоставен от съответния Продавач, който не може да е по-кратък от законоустановения. Този срок започва да тече от датата на сключване на Договора за услуги и от датата на получаването на купената Стока от Клиента или трето лице. Клиентът може да се свърже във връзка с отказа си от Договора, сключен от разстояние с ДНТЛ на info@DNTL.bg или чрез формата за контакт на ДНТЛ. Клиентът може да върне Стоката(-ите) и като изпрати имейл на ДНТЛ на info@DNTL.bg. В този случай след изрична уговорка, куриер, изпратен от ДНТЛ или Продавача, ще вземе Стоките от адреса, посочен от Клиента. За повече информация посетете инфо страницата на Сайта: https://demo.dntl.bg/usloviya-za-vrashtane. Всяко връщане на Стока, закупена чрез ДНТЛ, за което не е използван имейл на ДНТЛ info@DNTL.bg или формата за контакт на ДНТЛ, е за сметка на Клиента. Условията за връщането на Стоки на Маркетплейс Продавачите са различни и са уредени и достъпни в инфо страницата на всеки Продавач.
17.5. Клиентът няма право да се откаже от сключения Договор в следните случаи:
(1) при предоставяне на услуги, при които услугата е предоставена напълно и изпълнението й е започнало с изричното предварително съгласие на Клиента и потвърждение от негова страна, че знае, че ще загуби правото си на отказ, след като договорът бъде изпълнен изцяло от Продавача;
(2) при доставка на стоки или услуги, чиято цена зависи от колебанията на финансовия пазар, които не могат да бъдат контролирани от Продавача и които могат да настъпят по време на срока за упражняване правото на отказ;
(3) при доставка на стоки, изработени по поръчка на Клиента или съобразно неговите индивидуални изисквания;
(4) при доставка на стоки, които поради своето естество могат да влошат качеството си или имат кратък срок на годност;
(5) при доставка на запечатани стоки, които са разпечатани след доставката им и не могат да бъдат върнати поради съображения, свързани с хигиената или защита на здравето;
(6) при доставка на стоки, които след като са били доставени и поради естество им са се смесили с други стоки, от които не могат да бъдат отделени;
(7) при доставка на запечатани звукозаписи или видеозаписи или запечатан компютърен софтуер, които са разпечатани след доставката;
(8) при предоставяне на цифрово съдържание, което не се доставя на материален носител, когато изпълнението е започнало с изричното съгласие на Клиента, който е потвърдил, че знае, че по този начин ще загуби правото си на отказ.
17.6. Продавачът се задължава да възстанови платената цена на Договора, сключен от разстояние, от който Клиентът се е отказал в рамките на 14 (четиринадесет) дни от датата, на която е получил доказателство от Клиента, че последният е върнал съответната Стока. Сумата ще бъде възстановена както следва без това да доведе до някакви допълнителни разходи за Клиента като се използва същото платежно средство, използвано от Клиента при първоначалната трансакция, освен ако Клиентът не е изразил изричното си съгласие за използване на друго платежно средство.
17.7. Продавачът има право да забави възстановяването на сумата в случаите на отказ от сключен Договор до получаването на продадените Стоки или до получаването на доказателство, че са били изпратени, в случай, че не е предложил да вземе сам Стоките, което от двете събития настъпи по-рано.
17.8. Относно рекламации и оплаквания, свързани с купената Стока и/или Услуга, Клиентите имат на разположение формуляр за контакти с Платформата тук. Всеки Клиент може да направи своята рекламация и като попълни стандартния формуляр за улесняване упражняването на правото на отказ съгласно Закона за защита на потребителите и го изпрати по имейл. Формулярът може да копирате от тук:
СТАНДАРТЕН ФОРМУЛЯР ЗА УПРАЖНЯВАНЕ ПРАВО НА ОТКАЗ
До ………………………
/името на търговеца/
……………………………………………………………………..
/адрес, ЕИК/
С настоящото уведомявам, че се отказвам от сключения от мен договор за покупка на следните стоки/услуги:
…………………………………………………. /описание на продукта/
Стоката е поръчана на ………………….
Стоката е получена на …………………. /посочва се датата на получаване от потребителя/
………………………………………………………………………../име на потребителя/
гр./с……………………………………………………………. /адрес на потребителя/
………………. …………………………….
/Дата/ /подпис на потребителя/
18. ОТКАЗ ОТ ОТГОВОРНОСТ
18.1 Платформата не носи отговорност за каквито и да било претърпени от Клиента вреди, настъпили в резултат на форсмажорни обстоятелства или такива, които са извън контрола на Платформата.
18.2. Нито една от страните няма да носи отговорност за неизпълнението на договорните си задължения, ако подобно неизпълнение се дължи на форсмажорно обстоятелство. Форсмажорно обстоятелство е непредвидимо събитие, извън контрола на страните, което не може да бъде избегнато.
18.3. Ако в срок от 14 (четиринадесет) дни от датата на съответното събитие, то не спре, всяка от страните има правото да уведоми другата страна, че прекратява Договора без да дължи на другата обезщетения за каквито и да е евентуално претърпени вреди.
19. ЗАЩИТА НА ЛИЧНИ ДАННИ
Моля, прегледайте политиката за защита на лични данни, която е част от този Документ и може да видите тук.
20. ИЗПОЛЗВАНЕ НА БИСКВИТКИ
Моля, прегледайте политиката за използване на бисквитки, която е част от този Документ и може да видите тук.
21 ИЗВЪНСЪДЕБНИ ПРОЦЕДУРИ ЗА РАЗРЕШАВАНЕ НА СПОРОВЕ
21.1. ДНТЛ винаги ще се стреми да намери решение по взаимно съгласие при възникване на спорове с Клиента. При оплаквания или възражения от Клиента, можете да се свържете с ДНТЛ чрез формата за контакт в сайта на Платформата или чрез имейл.
21.2. Клиентите имат правото на жалба или искане за извънсъдебно разрешаване на спорове съгласно приложимия закон.
21.3. Клиентите могат да подадат жалба до Комисия за защита на потребителите (КЗП), Интернет страница https://kzp.bg , тел: 0700 111 22, email: info@kzp.bg, адрес: гр. София, пл. Славейков, № 4А, ет. 3, 4 и 6.
21.4. Извънсъдебно решаване на спорове между потребители и търговци може да се извърши и чрез Общите помирителни комисии, създадени съгласно Закона за защита на потребителите. Общите помирителни комисии съдействат за постигането на споразумение между потребители и търговци при спорове за договори за продажба на стоки и предоставяне на услуги. Списъкът на Общите помирителни комисии може да намерите на https://kzp.bg/koi-sa-vidovete-pomiritelni-komisii.
21.5. Потребителите могат да подадат заявление до председателя на Комисията за защита на потребителите за сезиране на компетентната помирителна комисия, като подробна информация за процедурата пред помирителните комисии може да намерите на https://kzp.bg/pomiritelna-komisiya.
21.6. При непостигане на съгласие всяка от страните може да отнесе спора пред компетентния съд.
22. ПРИЛОЖИМО ПРАВО. ЮРИСДИКЦИЯ
22.1. Приложимо към настоящия договор е българското законодателстово.
22.2. Езикът на договора е българският.
22.3. Приемайки настоящите Общи условия, Клиентът разбира и се съгласява, че ДНТЛ може да прехвърли всички свои права и задължения, възникнали на основание на Документа, на друго дружество или трето лице, което е част от фирмената група на ДНТЛ. Евентуалните спорове, възникнали между DNTL и Kлиенти, ще се разрешат по взаимно съгласиe или ако това е невъзможно, споровете ще бъдат решавани пред компетентните български съдилища. Договорите за покупко-проджаба, сключени между Клиент и Маркетплейс Продавач през Платформата се решават от компетентния български съд в съответствие с българското законодателство, освен ако страните не са уговорили друго.
23. ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ИЗЛЯЗЛОТО ОТ УПОТРЕБА ЕЛЕКТРИЧЕСКО И ЕЛЕКТРОННО ОБОРУДВАНЕ (ИУЕЕО)
Батериите и акумулаторните батерии, както и Излязлото от употреба електрическо и електронно оборудване (ИУЕЕО) може да съдържа опасни вещества, които имат неблагоприятен ефект върху околната среда и човешкото здраве в случай, че то не се събира разделно и не трябва да се изхвърлят с битовите отпадъци.
Взимайки предвид разпоредбите на българския Закон за управление на отпадъците, подзаконовите нормативни актове към него и Директива 2012/19/ЕС относно отпадъци от електрическо и електронно оборудване, моля имайте предвид че:
23.1. Клиентите са задължени по закон да предават ИУЕЕО и използваните батерии и акумулаторни батерии на специални, обозначени за целта места, за целите на тяхното законосъобразно рециклиране, оползотворяване и/или обезвреждане.
23.2. Системите за обратно приемане и разделно събиране на ИУЕЕО, които са на разположение на потребителите са: местата за разделно събиране на ИУЕЕО или центрове за събиране на оторизирани организации за оползотворяване на отпадъци или директно на упълномощените от съответния Продавач организации, отговарящи за изпълнението на задължениеята по разделно събиране и управление на отпадъците за територията на България.
23.3. Когато си купуват нов продукт, Клиентите могат да върнат същото количество отпадъчен продукт безплатно чрез упълномощените от съответния Продавач организации, при условие, че то е със сходен вид и изпълнява същите функции като купения.
23.4. Символът на зачертан контейнер на колела показва необходимостта от разделно събиране на ИУЕЕО, върху което е поставен.
23.5. След употреба им можете безплатно да върнете празните батерии или в офиса на ДНТЛ или в офиса на съответния Продавач или на други предвидени за това места. Молим да имате предвид обаче, че предаването на празните батерии в офисите на ДНТЛ или на Продавача е ограничено до такива използвани батерии, които са включени или са били включени в асортимента на Платформата.
23.6. Батериите, съдържащи вредни вещества, са маркирани със символ (виж по-долу), състоящ се от зачертан контейнер за отпадъци и химическия символ (Hg, Pb или Cd) на тежкия метал, който е от решаващо значение за класифицирането на батериите като съдържащи вредни вещества и по този начин за обозначаването им като вредни. Батериите и акумулаторните батерии с тази маркировка не трябва да се изхвърлят в битовите отпадъци:
Hg: Батерията съдържа повече от 0,0005 процента живак;
Pb: Батерията съдържа повече от 0,004 процента олово;
Cd: Батерията съдържа повече от 0,002 процента кадмий.
При въпроси, свързани с изхвърлянето или предаването на батерии, акумулаторни батерии, електрическо или електронно оборудване можете да се свържете с нас чрез формата за контакт.
Тези Общи условия са актуални към: 31.05.2023 г.